Tuesday, November 30, 2010

我相信愛。

不知道這跟潛移默化有沒有關係。我的中英文名字,恰好都與愛有關。我的宗教,教人要愛人如己。愛是最光明的力量,可以戰勝一切。我抱著這個信念一路走來,也隱隱受到它的護佑。

愛當中會有付出,對象也不只是情人或者親人。一個動作,一句說話,可以令另一個人(或者生物)快樂有所得著,當中已經包含了愛,愛人跟被愛一樣,是一件很令我也覺得溫暖開心的事,我很樂意去做,無論熟,或者不熟。我願意用愛成就別人,圓滿別人,別人也成就圓滿了我。

不過,我並不是一個模範信徒,過程中也犯過一些缺失和挫折。我曾經愛別人多於愛自己。我有時仍然不免有控制欲,不能放手。我也受過一些質疑和揶揄,而當這些話是出自你愛的人口中,是特別難受。但最最難學的,是接受別人的不接受。我最看重的一套人生價值觀,在某些人的信念當中原是空。我在愛中成長,也有人因為沒有愛而自得其樂。

當一隻兔子都因為愛,而由孤僻不信人而變得鮮蹦活跳(而且愈來愈任性!),我不相信有人會不需要愛。如果真不需要愛,磁場不對,這些人根本不會在我身邊出現。但我只能學習去接受別人的選擇,正如這些觀念,也不會動搖我對愛的信念。

不愛有時,愛也有時。我相信上帝為每個人寫下了時間表。愛也有很多種。等到對的時間、對的人、對的愛出現在你生命中,我會在地球某一角落,衷心的為你高興。

我仍然相信愛。也會繼續去愛。

********************************************************************************************

Graham Gouldman - Love's Not For Me

I've always run away
From things that tie me down
My life I love
But love's not for me

I see my goal ahead
With nothing in the way
If love should come
Then I'll run away

I've always been the kind of man
Who's dedicated to his course
And it's a lonely road I run
But I'll stay faithful to my course
There's only one direction

There comes a time when you must choose
About the path you're gonna take
And you must take it win or lose
And if you lose it's your mistake
There's only one direction

So when the race is won
And there's nothing left to do
Alone again but where are you
Alone again but where are you